VUmc Bewegingslab

Onderzoek MOVING-CP
MOVING-CP staat voor Maximizing Outcome using Virtual reality INteractive Gait analysis in children with CP. Dit onderzoek van het VUmc richt zich op een verbeterde loopdiagnostiek bij kinderen met CP met behulp van de GRAIL: een platform met 2 loopbanden waar het kind op loopt, met daaromheen een scherm en 3 camera’s die de bewegingen registreren.

Op het scherm worden verschillende virtuele omgevingen getoond, die meebewegen tijdens het lopen. Dankzij deze virtual reality omgeving is het kind minder snel moe, loopt het langer door en kan er een betere diagnostiek plaatsvinden. De resultaten van dit onderzoek worden gedeeld met alle medische centra die beschikken over een GRAIL. De Phelps Stichting steunt MOVING-CP samen met het Revalidatiefonds, de Cornelia-Stichting en het JKF Kinderfonds.

Stichting Wielewaal
Gehandicaptensport Nederland