Stichting SlowCare

Het Elzeneindhuis
Menslievende zorg, respect, veiligheid en verbondenheid met de natuur waren de uitgangspunten bij de verbouwing, indeling en inrichting van het Elzeneindhuis.

Het Elzeneindhuis bestaat uit 3 geschakelde woningen voor in totaal 24 mensen met een ernstige meervoudige beperking. In elke woning is de keuken het centrale middelpunt, dat de gemeenschappelijke ruimte in verschillende sfeerhoeken verdeelt. Er wordt dagelijks samen gekookt, met biologische producten. Zo kunnen ook mensen met sondevoeding genieten van de geurbeleving en het samenzijn aan tafel.

Iedere bewoner heeft een studio van 35 tot 40 m2, met eigen badkamer, pantry en een apart zit/slaapgedeelte. Om bij te dragen aan een healing environment is er veel daglicht, zowel van boven als door de ramen, veel groen, natuurlijke materialen, goede akoestiek en een organische vormgeving. Met deze huiselijke, warme sfeer wil SlowCare de thuissituatie zo dicht mogelijk benaderen.

VUmc Bewegingslab
Stichting Wielewaal